Betalingsachterstand

Het kan gebeuren dat u de premie van uw verzekeringen (tijdelijk) niet kan betalen. Door bijvoorbeeld een daling van inkomen of een onverwachte grote kostenpost. De reden is voor ons niet belangrijk. Wij willen vooral niet dat u door een betalingsachterstand verder in de problemen komt. Voorziet u (betalings)problemen? Neem zo snel mogelijk contact met ons op. Samen zoeken we naar een oplossing om een betalingsachterstand en de gevolgen te voorkomen. Zo kunnen wij bijvoorbeeld een betalingsregeling treffen. Hoe eerder u contact met ons opneemt, hoe meer mogelijkheden wij hebben om een regeling te treffen met de verzekeraar.

Wat gebeurt er als ik niet betaal?

U heeft dertig dagen de tijd om de premie van uw verzekering(en) te betalen. Na 16 dagen ontvangt u van ons een betalingsherinnering. Heeft u na dertig dagen nog niet betaald? Dan bent u niet meer verzekerd. De dekking van uw verzekering is wegens wanbetaling komen te vervallen. Hieronder volgt een uitgebreide uitleg van de betalingsachterstandprocedure.

Betalen (dag 0)
U heeft dertig dagen de tijd om de premie te betalen.

Herinnering (dag 16)
U heeft nog 14 dagen om te betalen. Goed om te weten: vanaf dag 30 vervalt de dekking van uw verzekering. Lukt het u niet om de premie van uw verzekering binnenkort te betalen? Neem dan direct contact met ons op.

Niet meer verzekerd (dag 30)
De dekking van uw verzekering vervalt wegens wanbetaling. Wij schakelen een incassobureau in om de verschuldigde premie te verhalen. Vanaf dit moment bent u niet meer verzekerd. Ook niet als u achteraf alsnog betaalt. De betalingsverplichting blijft van kracht. Ook nu de dekking van uw verzekering wegens wanbetaling vervalt. Betaalt u direct? Dan bent u vanaf de volgende dag weer verzekerd.

Let op: gaat het om een verzekering voor een motorrijtuig? Dan riskeert u een RDW-boete van honderden euro’s. U bent namelijk wettelijk verplicht om uw voertuig te verzekeren.​​​ 

Incasso (dag 37)
Het incassobureau zorgt ervoor dat wij de premie ontvangen. Vanaf dit moment verloopt het contact via het incassobureau. Niet meer via ons. Het verschuldigde bedrag loopt op. U moet niet alleen de premie voldoen, maar ook de extra kosten van het incassobureau.

Deurwaarder (dag 58)
Wij doen het liever niet, maar onze laatste keus is een deurwaarder inschakelen. Hij schakelt de rechter in om betaling van het verschuldigde bedrag af te dwingen. Deze bestaat inmiddels uit de premie, de incassokosten en de kosten voor de deurwaarder.

DNA Yachtinsurance +31 (0)10-2909343
Altijd en overal goed geregeld
Regel het met DNA Yachtinsurance.